خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 10:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری مطرح کرد

تاثیر بیش و کم اظهاری‌های گمرکی در تراز تجاری منفی/ کنترل‌های گمرکی سیستماتیک شود

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کنترل‌ها و نظارت‌ها در گمرکات بیشتر شود، گفت:کنترل سیستماتیک در گمرکات می تواند مشکلات در زمینه بیش و کم اظهاری‌های گمرکی را برطرف کند.

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آسیب‌شناسی در زمینه تاثیر بیش و کم اظهاری‌های گمرکی پیرو ناترازی تجاری در کشور، گفت: اگر کنترل‌ها و نظارت ها در این بخش سیستماتیک شود مشکلات برطرف خواهد شد.



نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه برخی افراد به دلیل اینکه ارزیاب را می شناسند و ارتباطاتی با آن برقرار می کنند، شرایط را برای خودشان جور دیگری رقم می زنند. اما اگر ارزیابی صورت گرفته سیستماتیک باشد، دیگر این اتفاقات رخ نخواهد داد.



وی با بیان اینکه کنترل‌ها و نظارت‌ها باید در گمرکات بیشتر شود، ادامه داد: کنترل سیستماتیک در گمرکات می تواند مشکلات در زمینه بیش و کم اظهاری‌های گمرکی  را برطرف کند.



قادری با بیان اینکه در حاضر به شدت نیازمند ارز حاصل صادرات هستیم و به نوعی نباید ارز اضافه بدهیم بیان کرد: در این شرایط وقتی این قبیل تخلفات رخ می دهد، باید سیستم‌های نظارتی فعال شده و این موارد را کنترل کنند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و معضلات در زمینه کم و  بیش اظهاری در واردات و صادرات باید برطرف شود، اظهار کرد: همچنین باید مراقبت شود در موضوعاتی که امکان تامین کالا در کشور را داریم، ارزمان برای واردات کالا اختصاص پیدا نکند.



نباید اتفاقاتی که در زمینه واردات چای دبش رخ داد در برخی از حوزه‌های دیگر تکرار شود



این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اتفاقاتی که در زمینه واردات چای دبش رخ داد در برخی از حوزه های دیگر نیز رخ می دهد،که باید این کنترل‌ها به صورت جدی اعمال شود تا این موارد باعث صدمه زدن به اعتماد مردم نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375855
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار